Inside my heart burns

Tillägnat mitt änglabarn !

Mitt tredje barn blev en flicka precis som jag önskade mig. nu hade jag allt jag önskade mig. 2 underbara flckor, och en son. men den hr berättelsen ska bara handla om mitt "änglabarn "

Nathalie, hon föddes den 22 september 1989, klockan 04;42..varför hon envisades med att komma så tidigt på morgonen är för mig en gåta. Hon är allt annat än morgonpigg. Nathalie är en fruksansvärt söt, pratglad, humoriskisk tjej med ett ljuvligt änglalikt ansikte och med ett hett temprament.

Att väcka henne på morgonen känns som att man är med i en b-skräckfilm. man smyger försiktigt in i hennes rum, viskar ömt och försiktigt " nazlie klockan är kvart över sex, dags att kliva upp " då hörs först ett dovt morrande och om man inte tar skydd då, ur sängen flyger nånting som påminner om "frankensteins brud" och hennes röst får "exorcistertjejen" att blekna..vad som sägs då, kan jag inte ens stava till. man börjar då att darra av skräck och förväntar sg att hennes huvud ska börja rotera och sängen börjar hoppa. då drar man sig sakta ut ur rummet.

När man kommer in 10 minuter senare ser man den där ljuvligt söta ängeln i sängen och upptäcker till sin glädje, att hon kanske omedvetet iallafall ätit upp frukosten jag serverade på sängen, ( ibland även halva kudden, min älskling trodde det var en jätte maschwallow )..

Annars är hon en glad och kärleksfull, klok tjej. som haren liten släng som sin syrra att välja udda pojkvänner, troligtvis nån gammal psykjournal som michis ratat pga ålderskillnaden var lite för stor.

Nazlie är en förövrigt till stor glädje och nytta för mig och kenth. härom dagen ropa hon från sitt rum " kom då tjockis " och jag ropade genast tillbaka att jag var påväg..men då skrattade hon så gott och sa att det var katten hon pratade med.
här hemma har vi aldrig tråkigt, Nazlie ser till att vi håller oss sysselsatta finns det inget att göra fixar hon snabbt så att hela cd-hyllan åker i golvet och vips är hela familjen sysselsatt med att sortera cd-skivor, och vad glad man blir när man hittar igen nån gammal `barbados´ skiva, som man inte visste var man hade. Hon är också väldigt uppfinningsrik istället för taktfläkt har Nazlie fixat små och stora hål i alla förrar i lägenheten så luften cirkulerar ordentligt hemma hos oss. så personlig och ombonad..Hon är vår egen heminredningsarkitekt, skämt åsido det är en underbar tjej som kommer att bli lycklig, hon kommer med sin humor och envishet att se till att hon blir lycklig med en toffel ! Älskar dig /mamma !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0