asleep or dead

jag är toppen nöjd över idag :)

 

Jag och sanbia gick ner på plan. hon står och snurrar och vill inte alls att jag ska hoppa upp i kanske 10-15 minuter. Tillslut så låter hon mig hoppa upp och hon stod nästan helt stilla. Så vi rider i padocken med mycket serpentiner och volter och ibland slappnar hon verkligen av, men korta stunder.

Så när jag känner att hon inte vill gå och trava så hoppar jag av, och direkt då börjar hon snurra och jag får inte komma nära stigbygeln alls. Så står vi och snurrar kanske 10 min, så sedan låter hon mig hoppa upp och står helt stilla vid uppsittningen.


Så skrittar vi runt där på långa tyglar och bara tar det lugnt. Så hoppar jag av och hon står HEEELT stilla medans jag sätter upp stigbyglarna och knäpper upp sadelgjorden. :-) så det vart ett stort steg framåt på slutet.

i love you, <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0