we need to take control

Dagen började med att jag försov mig, och när jag kollade på robins mobil så såg jag att hela hans skärm var ner kletad i tuggumi, (han har en såndär 7000:- cpdyr mobil) så han blev inte glad när han såg det, var ganska skönt att gå till skolan när han var sådär arg. :p Dock så var de hans egna tuggumi. ^^


Så halv elva satt jag på busshållplatsen till skolan, men så åkte Jennie förbi innan bussen kom så jag fick åka med henne till skolan, satt och gjorde klart nästan hela nationella provet (svenska) och det var jätte kul, sedan lunch... och sedan åkte vi till Birsta och åt glass på Charm, åh vad gott det var. :)





När jag står och väntar på bussen i stan kommer en tjej fram och frågar " kan jag lämna min väska hos dig medans ja går dit bort? *pekar* " jag ba: jadå :) och sedan efter en stund börjar jag fundera på hur pålitlig jag måste se ut eftersom hon vågade lämna den hos mig.. Sen efter tio minuter börjar jag fundera på varför hon inte kommer tillbaka och om det kanske är en bomb där i, men efter 18 minuter kommer hon tillbaka, två minuter innan min buss gick. hmm, kände jag ^,^


Red alltså Prinsen idag, det gick toppen bra. Började med att värma upp, och då gjorde vi inåt&utåtställningar, det gick bra och inte stelare i nått av varven :) toppen! sedan så i traven så red vi med långa tyglar, för att få honom att lyssna mer på sätet, och det gick kanon, behövde bara lägga till rösten ibland.. när han ökade lite så red jag lätt saktare och han fattade vinken, blev så glad :D Sedan så i galoppen, så fort jag släppte tyglarna lite så ökade han som en galning, och jag tog tillbaka honom, och tillslut red vi även galoppen i full långa tyglar UTAN att han ens försökte öka galoppen. underbara häst. <3


Har även börjat på fundera på om hans kors har blivit toppigare(?)
måste hålla koll på det.. :p





Nu ska jag städa min garderob, kanske blir en sväng i rummet också.... Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0