bad habbit romance

Idag var Sanbia en liten stygging :p Vi skulle träna ökning/minskning. Så fort jag ens kortade tyglarna började hon att rycka i dom. Sedan när vi skulle trava så bara sprang hon och tog jag minsta lilla i tyglarna så gick hon som en stjärnkikare och ryckte som en galning >.< Så redan då bestämde jag att vi bara skulle jobb på minsking idag. Det gick verkligen urdåligt i början hon lyssnade inte för fem öre.

Så tillslut kom vi till en "återvändsgränd" och där gick vi in på en volt och travade. Tog en stund tills hon började lyssna och då gick det kanon. Så när allting kändes bra på volten gick vi ut till vägen och travade kanske 10 steg? och dom tog hon jätte bra. Så då avslutade vi och skrittade hem. :) Så jag är toppen nöjd. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0